Zacięte walki rozgorzały o skraj lasu, w których schroniła się polska piechota. Krasnoarmiejcy parli od frontu i ze skrzydła.
We wsi tymczasem błoga cisza.
Polski dowódca w ostatniej chwili uskoczył do tyłu, do drugiego zagajnika.
Ale jazda stopniowo wypierała piechotę z lasu na otwarty teren. Tam jej przewaga w walce wręcz była większa.
A stanowiska polskiej artylerii niebezpiecznie blisko.
Tymczasem druga kompania skradając się lasem podchodziła pod wieś. Niepokoił ją jednak samochód pancerny, który z obu wież siekł seriami ckm-ów.
Pobite polskie plutony zostały ostatecznie wyparte z lasu na otwartą przestrzeń.
Artylerzyści, po bardzo intensywnym, ale niewiele dającym ostrzale byli u kresu sił.
Pancerka cały czas znajdowała się na straży wsi.
Jeden z polskich plutonów został rozniesiony na szablach.
Pozostałe dwa konsolidowały obronę, jedna z baterii także przestawiła działa, aby dać odpór nacierającej konnicy.
Niestety, jazda zaatakowała armaty niszcząc baterię. Polacy poddali walkę. Kolejne testy za nami, materiał do przemyśleń. System jest jednocześnie i epicki i komiksowy. Daje możliwość rozgrywania krótkich nawet starć, które da się włożyć w fajne opowiadanie. Efektywnie można dowodzić pewnie pułkiem, ale to już na więcej czasu i na większym terene. Dla fanu - bitwy szczebla batalionu, ale tu można znaleść sporo przykładów historyczych i w oparciu o nie budować własne scenariusze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz