niedziela, 12 grudnia 2021

Ambush! - Viking in the Sun - Kampania 1/1

Dziś z Davidem zagraliśmy pierwszy scenariusz pierwszej kampanii Viking in the Sun. Wojska Haralda (ja), które eskortowaly bizantyńskiego posła, wpadły w zasadzkę. Rościągnięta moja linia była atakowana raz po raz z wielu rozlicznych terenów, przez które biegła cesarska droga.







Pierwszy atak fanatycznej piechoty został krwawo odparty przez moją ariergardę - bizantyjskich włóczników.
Niestety pielgrzymi - straż przednia, nie zdołali dotrzeć do sprzyjającego terenu i zostali rozpędzeni. 

Doborowi arabscy łucznicy zadali straty mojej lekkiej jeździe, ale uciekli po pierwszym ostrzale z oszczepów.

Kolejny atak fanatyków także został odparty.


Procarze przez chwilę także wstrzymali napór arabskiej jazdy oraz lekkiej piechoty.




Niestety potem było już tylko gorzej, głównie za sprawą niezdawanych testów i słabej postawy mojej średniej jazdy, która ani ostrzałem, ani w walce wręcz nie zadawała strat przeciwnikowi.



W walce od przypadkowego pchnięcia włócznią padł także Harald. Jego kompani uratowali swego wodza i uciekli. Ostatnia moja bitwa w tym roku zakończyła się totalną porażką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz