czwartek, 3 grudnia 2020

Normanowie kontra Arabowie

 
Tym razem Jani uczył się grać w Basic Impetusa na pełnym stole 180x120 cm. Grał podstawką Normanów, ja mieszanymi siłami Arabów i Bizancium.
 

Przeciwnicy podchodzili do siebie całą linią, nie wdając się w specjalne manewry. Liczyłem na to, że moja lekka i średnia jazda jakoś wytrzyma napór jazdy Normanów i zada im choć trochę strat, a w tym czasie ja pokonam lewe ich skrzydło, wykorzystując fakt, że Jani źle ustawił swoich kuszników.

Jani całą swą jazdę skierował na moje lewe skrzydło.

Normańscy chłopi choć pobici, to nie zostali pokonani tak szybko i bez strat, jak liczyłem, wyjątkowo dzielnie bronili się także łucznicy Janiego (harcownicy), którzy wytrzymali napór i celnie ostrzelali moją piechotę.



Moja lekka piechota i łucznicy zostali bardzo szybko rozgonieni przez jazdę Normanów. Moje lewe skrzydło praktycznie przestało istnieć. Wielkie straty spowodowały rozprzężenie mojej armii i Jani zdecydowanie wygrał.



6 komentarzy:

  1. Beautiful troops, great looking game!

    OdpowiedzUsuń
  2. Very nice battle with splendid armies and terrain! How many points did you have per side?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It was Basic Impetus, so it was without points. Normans had basic army (4 CP2 knights, 2 FP spears, 1 T crossbows, 1 FP peasants and 1 S bows). I still didn't finished one Arabic cavalry and peasants so added 2 bases of byzantine troops. In the future I want to play historic scenarios, but I need much more soldiers. I have written about 15 scenarios for Basic Impetus for dark age historic battles. The first one will be the battle of Nocera.

      Usuń