poniedziałek, 18 listopada 2019

Wojny włoskie - kolejne testy

 
Kolejny raz testowaliśmy Basic Impetusa 2.0 z moją nakładką. Wyglądało to dobrze, ale na koniec zdecydowaliśmy przetestować jeszcze oryginalne przepisy z niewielkim dodatkiem w postaci kontrszarży. W mojej ocenie brak możliwości reagowania na szarżę przeciwnika to największa bolączka tego systemu. Home Rules znalezione gdzieś w sieci, dają taką możliwość, o ile atak nie idzie z flanki lub tyłu, a jednostka musi zdać test rzucając równo lub mniej od swojego impetu. Brzmi to logicznie i bardzo zachęcająco.
 

W tej grze mieliśmy bardzo ciekawy pojedynek dwóch bloków pikinierów, z którego zwycięsko wyszli, o dziwo Włosi, a nie Szwajcarzy. Lekka piechota włoska wcale nie okazała się dużo mocniejsza od strzelców. Przy mniejszej ilości kostek (5 i 3) daje znać o sobie szzęście. Z kolei ciężką jazdę przez jakiś czas udało się powstrzymać konnymi kusznikami. Ciężka jazda jest mocna, ale bardzo słabo manewruje, toteż trudno nią wyzyskać taktyczny sukces jakim jest przegnanie lub pokonanie słabszej jazdy.





2 komentarze: