piątek, 4 grudnia 2015

Lodowe buki - Jeges bükk fák

Najczęściej występujący na Węgrzech gatunek drzewa to buk. Nawet jedno pasmo górskie nazywa się Góry bukowe. Na mojej bitewnej makiecie Węgier rolę buków odgrywają chińskie drzewka, które dostałem od mojego przyjaciela Andora. Kupił je za jakieś niewielkie pieniądze i kilka mi podarował. Na Węgrzech spotkałem się z przypadkiem tzw. lodowych drzew, kiedy zamarzający deszcz otacza gałęzie lodową powłoką. Powoduje to duże straty w drzewostanie, bo drzewa nie wytrzymują ciężaru wielu ton lodu i po prostu się łamią. Spróbowałem więc zrobć coś podobnego dla siebie. Jak wyszło, sami oceńcie. A leggyakoribb magyar fafajta a bükk. A én terepasztalon a bükkfa szerepét kínai gyártmányú műanyag fák játszanak. Andor barátom kilóra vette meg ezeket annak idején és pár darabot nekem ajándékozta. Köszi szépen még egyszer. Mikor Magyarországom éltünk párszor láttunk a jeges fákat, mikor eső rögtön a fán jéggé változott. Ez súlyos károkat okozott. mert a fák nem bírtak a jég tömegét. Megpróbáltam megcsinálni így a bükk téli erdőmet. Nekem tetszik, talán nektek is.














A tu przykład takiego węgierskego lasu w oryginale. Itt a képen téli magyar erdő.

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz