piątek, 20 grudnia 2013

Bratobójcza bitwa - Testvérgyilkos csata

 W drugiej mojej ligowej bitwie zwarł się podjazd Sowen-Gireja z oddziałem wydzielonym Olbracht Agi. Siły były wyrównane, toteż tradycyjnie grałem walkę patroli. Wylosowałem panikę dla olbrachtowych segbanów, Olbracht dostał teren i dostawił las w mojej strefie. Na początku moje lewe skrzydło skoczyło do przodu. Jedna z watah schowała się za lasem. Na prawym skrzydle walec spahi pozostał w tyle, ubezpieczany przez lekką jazdę. A második bajnoksági csatámban két török sereg csapott össze. Mind kettő portya 9 pontos volt, úgy megint sima csatát játszottunk. Olbracht kisorsolt terepet, azért kaptam tőle egy erdőt, én pánikot húztam Olbracht szeméneknek. A csata elején a bal szárnyom előre ment, az egyik egységem bebújt az erdő mögé. A jobb oldalon spahi vasököl maradt hátra, biztosítva a günöllők által.

 


Olbracht także skoncentrował się na lewej stronie stołu, wysułając trzy oddziały do ataku. Olbracht szintén a bal szárnyát figyelte, oda küldött 3 egységét. 


Widać wyraźnie, jak jeden z olbrachtowych oddziałów obchodzi moje skrzydło, a centrum idzie do zwarcia. Látszik is, hogy az egyik egysége az átkaroló mozgást végzi, a centrum egyenesen támad.



Nietypowe, odważne i zaskakujące zagranie Olbrachta - zablokował mi drogę ucieczki swoim dowódcą. Váratlan és bátor lépés – a parancsnoka visszavonulási utat lezárta a tataraimnak.


Pierwsza walka dla Olbrachta, moja wataha poniosła spore straty, ale nie została rozbita i szybko się zebrała zachowując połowę podstawek. Az első harcban Olbracht győzött. De az egységem hamar rendbe jött, bár veszteségeket szenvedett.

Po pierwszej porażce przeszedłem do kontrataku. Była to pewnie najważniejsza walka. Ordyńcy celnie strzelali w szarży i zabili podstawkę spahisom, czym ich zmieszali i zdezorganizowali. Olbrachta stracił przewagę liczebą i jego najsilniejsza jednostka nie brała udziału w tej walce. W kolejnej rundzie także nie zdołała się zebrać, czym zyskałem na czasie. Walkę wygrałem przeganiając lekkie jednostki tureckie, które zaczęły ucieczki, z których nie potrafiły się zebrać. Az után ellentámadásba indultam. Az volt a legfontosabb összecsapás. Tataraim jól lőttek a rohamban és leszedtek egy talpat a spahiktól. Spahi egysége összezavarodott és kénytelen volt visszavonulni, így a legerősebb egysége nem verte részt a harcban. Akkor Olbrachtnak nem volt létszámfölénye. Spahiknak a következő fázisban sem sikerült rendbe visszajönni, ami nekem időt adott befejezni a dolgaimat. Megnyertem azt a harcom és elűztem a könnyű török lovasságot. A menekülő egységeket Olbracht már nem tudta megállítani.
 







Zachęcony powodzeniem ruszyłem do przodu, może trochę zbyt pochopnie. Nie zdecydowałem się także na dołączenie Agi do moich spahi, licząc na atak gunollo od tyłu. Niestety mój zamiar się nie udał, nie zdałem testu o 1 (ten dowódca byłby się przydał). Nic też nie wyszło z ataku z tyłu. Moi spahisowie zostali w większości wycięci, reszta uciekła. Zysk był taki, że spahisowie Olbrachta już nie zdołali wrócić do walki. Za daleko odjechali. Bízva a további sikerekben elindultam támadásba máshol is. A következő harcban nem csatoltam a parancsnokot a spahikhoz, ami éppen hiba volt. Akartam hátba megtámadni a második Olbracht spahi egységét, de túl messe mentek el. 1 ponttal vesztettem az összecsapást, a spahi egységem elmenekült. Egyetlen jó dolog, az volt, hogy Olbracht spahik nagyon messze futottak el és már nem tudtak visszajönni a csatába.




Przez większość bitwy segbani tylko się przyglądali, a lekkie torhaki przepychały się. Moi jednak nie dali się zepchnąć, mimo przewagi wroga. A bal szárnyon könnyű egységek csak tologatták egymást, a szemének bámultak ez eseményekre. 
 



Bratobójcza walka sipahów. Testvérgyilkos spahi összecsapás. 






Kontrowersyjna sytuacja, o której pisałem na forum OiM. Mimo problemów wygrałem to starcie.



Bitwa zakończyła się atakiem gunollo na segbanów, którzy zdezorganizowani zostali częściowo wycięci, reszta uciekła, dzięki czemu ze względu na wysokie stratu Olbrachta wygrałem 2:0. Dla mnie początkującego to wielki sukces. Dziękuję Olbrachcie za grę. A csata a günöllő támadással befejeződött. Szemén egység volt a cél. Szemének a játék elejétől össze voltak zavarodva. Részben vágtam őket, részben elmenekültek. E miatt győztem 2:0, mert Olbrachtnak túl magas volt az összes vesztesége.


2 komentarze: