wtorek, 8 grudnia 2015

Droga i mata - Az út és a terepasztal

Post nietypowy, bo o nowych zakupach, o których generalnie nie piszę. Tym razem robię wyjątek, bo dwie rzeczy, które kupiłem są wyjątkowe, tzn. nie są to figurki.

Pierwsza z nich to mata do gry w wersji zimowej zakupiona u
playmaty.pl
Kontakt z firmą bardzo fajny, wysyłka błyskawiczna – towar dostałem we wtorek rano, przy przelewie robionym w piątek po południu. Mata była zapakowana w solidną tubę, a ta była z kolei schowana w karton. Tuba się przyda, bo matę trzymam zwiniętą, a nie złożoną i transportować także będę ją w ten prosty i bezpieczny sposób. Mata ma standardowy wymiar 72x48 cali, przypomina dość grubą (ok. 1,5 mm) ceratę, przyjemną w dotyku, choć z uwagi na nowość trochę „pachnącą” tworzywem sztucznym. Czego najbardziej się obawiałem, nie odbija światła. Zdjęcia robiłem z lampą i nie widziałem tu problemu, choć pewnie przy jakimś tam kącie, efekt odbicia światła może zaistnieć. Rozkłada się dobrze, przylega do podłoża, nie ślizga się i elementy tereny na podstawkach z HDF i folii magnetycznej także się nie ślizgają. Zagięta do góry daje fajne tło dla zdjęć w zimowej, nawet bardzo zimowej, scenerii. Jak ktoś będzie chciał obejrzeć i podotykać, zapraszam do siebie lub na najbliższą grę do sklepu na Wilczą lub gdziekolwiek. Nem szoktam írni az új beszerzésekről, de ezúttal kivételt teszem. Az első dolog egy playmat (nem is tudom mi a helyes magyar név) a téli változata. A céggel www.playmaty.pl nagyon klassz a kapcsolatot. Kipostázás, gyors, megbízható, csomagolás tartós. A képen látható tubus a csomagolás része. Playmat egy standard méretű 72x48 hüvelyk, emlékeztet egy viszonylag vastag (kb. 1,5 mm) viaszosvászonra. Nem veri vissza a fényt, amitől féltem. Jól tapad az asztalhoz, nem csúszik és a figurák se talpak se csúsznak róla.
 


Drugim zakupem poczynionym w sklepie Wargamera na Wilczej w Warszawie, a potem samodzielnie rozbudowanym, jest gumowa droga w kolorze szarym. Jest to produkt także polskiej firmy Gamesterrains, ale niestety strona internetowa cały czas jest w budowie. Kontakt mailowy z gamesterrains@gmail.com jest jednak bardzo dobry. Moja droga ma kolor szary, możliwa jest także wersja pustynna. Firmowe opakowanie ma jednak jeden feler. Odcinki drogi są w sumie zbyt krótkie, aby rozłożyć je na standardowym stole. Dlatego samodzielnie domówiłem kilka prostych i łagodnych łuków i jak widać mogę ustawić ciekawy wzór na dużej macie (w zapasie został mi jeszcze długi prosty i malutki dodatkowy). Firma robi także drogi gruntowe ze śladami gąsienic oraz odcinek przejściowy między drogą gruntową a brukowaną. Rzeka tej firmy z kolei zachwytu mojego nie wzbudziła. Gumowa droga ma tę zaletę, że można ją położyć także na wzgórzu, do którego dostosuje się kształtem. Widać to zresztą na jednym ze zdjęć. Jeżeli ktoś zamierza grać w „górskim” terenie, to szczerze polecam ten produkt. A második dolog amiről írom egy gumi út. Ez a terméket is egy lengyel cég gyárt, de sajnos a céges honlap még fejlesztés alatt áll. E-mail kapcsolatot gamesterrains@gmail.com viszont nagyon jó. Az út szürke színű, de lehet a sivatagi változata. Gumi útnak az az előnye, hogy dombokhoz is illeszkedik ami látható az egyik a képek. Ha valaki meg szeretne játszani a hegyes-dombos területen, őszintén ajánlom ezt a terméket. A Wargamer honlapon meg lehet tekinteni a terméket. A doboz tartalmazza a két hosszú egyenest (30 cm), két nagy íveket (30 cm), két kis ívet (19 cm), két kereszteződést (19 cm) és egy kis csatlakozót (7 cm). Az út szélessége 7 cm. Én magam vettem még hozzá 4 nagy egyenest, 3 kis ívet és 2 nagyot.

Na stronie Wargamera drogę można obejrzeć tu. W zestawie mamy dwa długie proste (30 cm), dwa duże łuki (30 cm), dwa małe łuki (19 cm), dwa skrzyżowania (19 cm każde) i mały łącznik (7 cm). Droga ma szerokość 7 cm. Ja sobie dokupiłem 4 duże proste, 3 małe łuki i 2 duże.




 
 
Tak oto sceneria do moich „Konradów” zaczyna nabierać coraz bardziej pożądanego kształtu i koloru.
 

7 komentarzy:

  1. Gratuluję udanych zakupów. Droga i mata bardzo fajna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakby co, to służę tymi fantami, jeśliby do gier były potrzebne

    OdpowiedzUsuń
  3. O ile maty znam, o tyle droga bardzo mnie zainteresowała. Mógłbyś podać chociaż orientacyjną cenę, jak i wymiary jej elementów (chodzi mi o to, jaką mają wysokość oraz szerokość). Mają coś, co można podciągnąć pod okres napoleoński?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopisałem wymiary w tekście. Za dodatkowe zamówienie zapłaciłem 100-110 pln wraz z przesyłką, niestety dokładnie nie pamiętam. Cenę sklepową masz w linku. Firma jest Brzeźna, więc o ile kojarzę, masz z Łodzi niedaleko. Grubość drogi to jakieś 1,5 mm. Według mnie ten tym drogi nada się od średniowiecza po rok 1939 - to jakiś tam standartowy bruk, tylko Rzymianie budowali z większych płyt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mata bardzo ciekawa, ciekawe czy wysylaja do Szwecji? Albo jak bede w Kraju to kupie...przydala by sie do gier "zimowych". Dzieki za dobry i informacyjny artykul!
    Pzdrawiam,
    /Bartosz

    OdpowiedzUsuń